יום שני, 21 באוגוסט 2017

שוק הנדלן האמריקאי בעידן טראמפ ואיך זה משפיע על עולם התיירות

לאדם שיושב בבית הלבן ישנה תמיד השפעה דרמטית על העולם, ובמיוחד כך הדבר כשלתפקיד נשיא ארה”ב נבחר פוליטיקאי יוצא דופן מכל הבחינות כמו דונלד טראמפ. לאחר כחצי שנה בעמדת הכוח שגם בימינו עדיין נחשבת לחזקה ביותר בעולם, מעניין לבחון מהי השפעתו של טראמפ ובפרט על שוק הנדלן האמריקאי.
במיוחד מוקדשת תשומת לב רבה לשוק הנדלן בארה”ב בעידן טראמפ משתי סיבות: ראשית, לנדלן השפעה רבה על הכלכלה האמריקאית באופן כללי, ובעצם גם על הכלכלה העולמית, ורק לפני שנים אחדות משבר בשוק זה (משבר הסאב-פריים) הפך למשבר פיננסי עולמי מהחמורים ביותר שידענו; ושנית, טראמפ הוא יזם בנשמתו ובמהותו, ועל כן סביר להניח שתהיה לו השפעה רבה במיוחד על עולם הנדלן.

עד כמה גבוהה אי הוודאות שמייצר טראמפ?

טראמפ הוא אדם בלתי צפוי, ועל כך יסכימו גם תומכיו. אמנם ישנה תיאוריה שאומרת שהתפקיד ממתן את האדם, אולם עושה רושם שגם לאחר הכניסה לבית הלבן עדיין מייצר טראמפ רמה גבוהה למדי של אי ודאות.
אי ודאות מטבעה אינה טובה לתחום כמו נדלן שזקוק ליציבות, שהרי השקעות בנדלן הן השקעות לטווח ארוך ובסכומי כסף גבוהים במיוחד, וכשאין יציבות ו-ודאות משקיעים רבים חוששים מפני אובדן כספם. יחד עם זאת החוסן הכלכלי המשמעותי של ארה”ב, שיצאה ממשבר הסאב-פריים מחוזקת מאוד, ונמצאת כעת במסלול של צמיחה מרשימה, מצליח לגבור על האישיות של טראמפ ובסופו של דבר להפוך את ההשקעה בנדלן בארה”ב לצעד נבון.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה